84069
Książka
W koszyku
Mówi się, że wszyscy artyści są po trosze szaleni. Szaleństwo jest do pewnego stopnia mitem autokreacyjnym, służącym utrzymaniu ogółu na dystans od ściśle zamkniętej społeczności twórców. Ale ci spośród artystów, którzy są ekscentryczni świadomie, zawsze czują wielki respekt i podziw dla tych, którzy mają odwagę być choć w niewielkim stopniu autentycznie szaleni. Tak właśnie patrzono na Johnny’ego Jamesona, kontrabasistę – z respektem i podziwem; nikt bowiem nie wątpił, że Jameson ma naprawdę nie po kolei w głowie. No więc muzycy się nim opiekowali. Dbali, żeby nigdy nie został bez pracy czy dachu nad głową, czy paczki papierosów, czy piwa, kiedy akurat miał ochotę się napić. Zawsze znalazł się ktoś, kto ogarniał sprawy, których on sam jakoś nigdy ogarnąć nie mógł. No i trzeba wspomnieć, że Jameson był wyjątkowo dobrym basistą. W tym zresztą leżało sedno jego problemów. Bo to kontrabas, ten wielki, lśniący, zmysłowy kontrabas, był mu matką, ojcem, żoną, dzieckiem i kochanką, a on darzył go uczuciem głębokim i namiętnym. (Fragment).
Proza Angeli Carter jest zmysłowa, fantastyczna, erotyczna, a przy tym polityczna i uczona. Wciąga jak wir. […] Niezwykła wyobraźnia, gęsta materia literacka, labirynt świata, ostre bodźce dla wszystkich zmysłów na raz i szalony, niepowstrzymany rozpęd języka – wszystko razem jest jak lot na rozhuśtanym trapezie, maskarada i przebieranka, wędrówka przez ciemny las i wejście do klatki tygrysa. Dzikość, nieopanowanie, pieniący się, roztęczowany wodospad świata. […] Pisarstwo Carter, które było niesłychaną eksplozją kreatywnej i intelektualnej energii, to bezkompromisowa próba przemyślenia i przedefiniowania zasad, według których żyjemy, dokonywana z bezlitosnej i radykalnie prawdomównej perspektywy kobiety, ateistki, materialistki i socjalistki. Fakt, że po trzydziestu latach jej dzieło nadal ma taką moc i nadal budzi skrajne reakcje, łącznie z oskarżeniami o „nieprzyzwoitość” czy szkodliwą wywrotowość, jest najlepszym dowodem na to, że niezmiennie rządzą nami ograniczające wolność systemy ideologiczne. (Ze wstępu Magdy Heydel).
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-3 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Wybór z: Burning your boats : the collected short stories. Tytuły oryginałów: The man who loved a double bass, A souvenir of Japan, The executioner's beautiful daughter, The loves of Lady Purple, Penetrating to the heart of the forest, Master, The bloody chamber, The courtship of Mr Lyon, The tiger's bride, Puss-in-boots, The Erl-king, The snow child, The lady of the House of Love, The werewolf, The company of wolves, Wolf-Alice, Black Venus, The kiss, Our Lady of the Massacre, The cabinet of Edgar Allan Poe, Overture and incidental music for "A midsummer night's dream", Peter and the wolf, The kitchen child, The Fall River axe murders, Lizzie's tiger, Gun for the devil, Ghost ships, Ashputtle or the mother's ghost, Alice in Prague, or the curious room, Impressions : the Wrightsman Magdalene, The quilt maker.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Człowiek, który kochał kontrabas ; Pamiątka z Japonii ; Piękna córka kata ; Wszystkie miłości ; Purpurowej Damy ; Do serca puszczy ; Mistrz Krwawa komnata ; Zaloty pana Leona ; Oblubienica Tygrysa ; Kot w butach ; Król Olch ; Śnieżynka ; Pani w Domu Miłości ; Wilkołak ; W wilczej kompanii ; Wilkalicja ; Czarna Wenus ; Pocałunek Matka ; Boska od Masakry ; Gabinet Edgara Allana Poe ; Uwertura i oprawa muzyczna do Snu nocy letniej ; Piotruś i Wilk ; Dziecko kuchni ; Rzeź w Fall River ; Lizze i tygrys ; Diabelska strzelba ; Zaklęte okręty. Opowieść wigilijna ; Kopciuszek albo Duch matki ; Alicja w Pradze albo Gabinet osobliwości ; Impresje: Wrightsmanowska Magdalena ; Szycie patchworku.
Wstęp: Wolność wyobraźni : o opowiadaniach Angeli Carter / Magda Heydel.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej