84069
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 118)
1. WPROWADZENIE kontynuacje, komunikacyjne zamieszanie, dlaczego pismo owspółistnienie obiblioteka hybrydalna, przyszłość 2. KOMUNIKACJA PUBLICZNA obiegowe pojmowanie komunikacji, komunikowanie się 2.1. CECHY KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ niejasności, instytucjonalizacja, zorganizowanie, medialność, otwarty charakter, ponadprywatność 2.2. KOMUNIKACJA PISEMNA wielowiekowa dominacja, cechy użytkowe, łatwość używania, elastyczność, formy, cechy intelektualne, dwuobszarowość, uniwersalność, książka, piśmiennictwo w bibliotekach 2.3. KOMUNIKACJA ELEKTRONICZNA nowy byt, istotne cechy, zalety i ograniczenia, odbiór, zakresy, formy, miejsce w komunikacji publicznej, obecność w bibliotece 2.4. KOMUNIKACJA AUDIOWIZUALNA punkt dojścia, charakterystyczne cechy, transmisja sieciowa, nośniki przemieszczalne, relacje biblioteczne 2.5. KOMUNIKACJA BEZPOŚREDNIA cechy, efektywność, konteksty i przedłużenia, zastosowanie w bibliotekach 3. BIBLIOTECZNE PROCESY MEDIACYJNE W KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ 3.1. ISTOTA MEDIACJI BIBLIOTECZNEJ charakterystyka mediacji, dobre pośrednictwo, mediator, broker informacji, nowy paradygmat, dysonans 3.2. TWORZENIE I WSPÓŁTWORZENIE KOLEKCJI I BAZ DANYCH kolekcje biblioteczne, zasoby mieszane, warianty kolekcji, archiwizacja, wspólnota zasobów, dobór zasobów, usuwanie materiałów 3.3. UTYLIZACJA opracowanie materiałów, intelektualne naddanie, klasyfikacja, katalogi papierowe, katalogi, katalogowanie automatyczne 3.4. UDOSTĘPNIANIE ZASOBÓW I ORGANIZACJA DOSTĘPU organizacja udostępniania, zintegrowana oferta usługowa, formy udostępniania, zapewnienie dostępu, oferta elektroniczna 3.5. INFORMOWANIE informacyjne niejasności, kłopoty bogactwa, biblioteczna transmisja informacji, organizacja i formy, użytkownik i bibliotekarz w informowaniu 3.6. PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNO-INFORMACYJNE istota przysposobienia, przysposobienie biblioteczne i czytelnicze, przysposobienie informacyjne, typowe formy 3.7. MARKETING I PROMOCJA istota marketingu, promocja, przedmiot i formy promocji, Public Relations 3.8. ARANŻACJA POZAUSŁUGOWYCH FORM KOMUNIKACJI komunikacja bibliotekarsko-użytkownicza, grupowa komunikacja bezpośrednia, inspiracja komunikacji międzyużytkowniczej 4. FUNKCJE BIBLIOTECZNEJ MEDIACJI 4.1 NFORMACJA ranga powinności, magicy informacji, organizacja, źródła, obieg, cele 4.2. WSPIERANIE KSZTAŁCENIA powinnośc ogólnobiblioteczna, edukacja formalna o samokształcenie, efektywność, zaplecze dydaktyki, przestrzeń edukacyjna, programy własne 4.3. ZADANIA INTELEKTUALNE I ESTETYCZNE źródła myślenia twórczego, biblioteki a intelektualizacja, estetyczne aspekty komunikacji, rola bibliotek 4.4. ROZRYWKA rozrywka w procesach komunikacji, biblioteki wobec rozrywki 4.5. SUBSTYTUCJA substytucja w komunikacji, substytutywna funkcja biblioteki 4.6. INTEGRACJA oferta możliwych relacji komunikacyjnych, biblioteczna przestrzeń publiczna, instytucja środowiskowa 5. MEDIACJA KOMUNIKACYJNA W RÓŻNYCH BIBLIOTEKACH 5.1. BIBLIOTEKI AKADEMICKIE publiczność i zasoby, oparcie dla studiów, baza nauki, dyfuzja informacji, programy ponadusługowe o uwarunkowania organizacyjne 5.2. BIBLIOTEKI PUBLICZNE publiczność, uniwersalizacja mediacji, mediacja specjalna, oferta ponadusługowa, charakter środowiskowy o kooperacja 5.3. BIBLIOTEKI SZKOLNE publiczność i organizacja, powinności edukacyjne, inne zadania, oferta dodatkowa 5.4. BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNE charakterystyka, rozwiązania organizacyjne, prognozy 5.5. KONWERGENCJA dopełnianie zadań, warianty kooperacji 6. BIBLIOTEKI W SPOŁECZEŃSTWIE 6.1. ŚRODOWISKO LOKALNE JAKO WARTOŚĆ wymiar lokalny, wymiar społeczny, rodowód, wspólne wartości 6.2. BIBLIOTEKI W OTOCZENIU LOKALNYM scalanie wspólnot; przywracanie wartości, zasięg o prywatna przestrzeń publiczna, zasoby lokalne, środowiskowa oferta ponadusługowa 6.3. DEKONSTRUKCJA. GLOBALIZM. GLOKALIZM migracje, relacje zdystansowane, glokalizacja 6.4. ŚRODOWISKA PONADLOKALNE I BIBLIOTEKI wspólnoty zadaniowe, biblioteki wobec zbiorowości wtórnych 6.5. MEDIACJA OTWARTA oferta dla wszystkich, rozwój i kompensacja, naddania 7. CO DALEJ? 8. PUBLIKACJE WYKORZYSTANE 9. INDEKS NAZWISK
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. INSTR (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tyt. równol.: Library and the Public Communication.
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej