82810
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik zawiera 110 zadań aktywizujących intelektualnie seniorów, ujętych w ramy 11 warsztatów, oraz oryginalną grę edukacyjną „Senior w podróży”. Zarówno warsztaty, jak i gra są tak skonstruowane, by pokazać starszym ludziom, że rozrywki umysłowe to sposób na ciekawe, pożyteczne i atrakcyjne spędzanie czasu wzmocnione wspólnym przeżywaniem określonych emocji i rozwiązywaniem problemów. (Z noty wydawcy).
Aktywność psychiczna w wieku podeszłym, stanowi jeden z czynników profilaktycznych dla rozwoju otępienia. Wzrastająca populacja osób w wieku podeszłym rodzi obawę, że u wielu z nich rozwinie się otępienie, stanowiące znaczne obciążenie dla systemu zdrowotnego. I właśnie w tym momencie dużą rolę mogą odegrać ćwiczenia, które proponują Autorzy w swojej pracy. Różnorodne zadania Autorzy przeznaczają generalnie dla osób zdrowych psychicznie. Nie ulega jednak wątpliwości, że skorzystają z nich również osoby z łagodnymi zaburzeniami funkcji poznawczych, a nawet z lekkim stopniem otępienia. Praca Autorów stanowi wartościową propozycję dla pedagogów, psychologów, pielęgniarek środowiskowych czy terapeutów zajęciowych, pracujących z osobami w wieku podeszłym. Skorzystają również z nich rodziny osób, które zaczynają odczuwać problemy z pamięcią wynikające z pogarszania się sprawności poznawczej. (dr. n. med. Ryszard Kujawski, z okładki).
Rozdział 1. Warsztat „Seniorze, rusz głową” - przykład dobrej praktyki. Rozdział 2. Scenariusze warsztatów. Rozdział 3. Gra jako metoda aktywizacji intelektualnej i społecznej seniorów. 3.1. Gra edukacyjna „Senior w podróży”.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 148-149.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej